Jak zareklamować swoją firmę w nienachalny sposób? Poznaj 5 sposobów
Każdy biznes bez wyjątku potrzebuje skutecznej promocji. Jak jednak sprawić, by była skuteczna, a jednocześnie firma czy produkt nie wyskakiwały potencjalnym klientom z przysłowiowej lodówki? Chciałoby się powiedzieć, że taki stan rzeczy jest pożądany, jednak w myśl zasady co za dużo to niezdrowo, należy dozować swoją ofertę konsumentom tak, aby nie stracili zapału i zainteresowania. Poznaj 5 sposobów, jak to zrobić.
Po pierwsze: zadbaj o stronę internetową
Na samym początku koniecznie musisz zadbać o swoją stronę firmową i to niezależnie od tego czy jest ona jedynie wizytówką prezentującą oferowane stacjonarnie produkty bądź usługi czy też służy do regularnej sprzedaży. W drugim przypadku jest to wręcz obowiązek. Zatem znalezienie firmy, która zadba o profesjonalną optymalizację zarówno pod względem struktury, jak i treści jest bardzo ważne, wszak o Twoją pozycję w wyszukiwarce tutaj idzie. W przypadku sklepu internetowego istotne jest zadbanie o widoczność całego asortymentu i jego szczegółowy opis, a także zaoferowanie możliwości wypowiedzenia się dotychczasowym klientom. Nic tak nie przyciąga jak pochlebne oceny. Zatem nie można pominąć tej zakładki na swojej stronie. Powinna znaleźć się również u tych firm, które nie prowadzą sprzedaży internetowej, a strona służy im jedynie jako wizytówka.
Po drugie: organizuj atrakcyjne konkursy na swoim fanpage’a
Kolejnym sposobem na nienachalne zareklamowanie firmy jest założenie i aktywne prowadzenie fanpage’a na portalu społecznościowym, a najlepiej nie jednym, tylko kilku. Codzienne dodawanie produktów czy przypominanie o promocjach związanych z wydarzeniami pozwoli klientom zorientować się w bieżącej ofercie. Istotne znaczenie ma także organizowanie konkursów z nagrodami, najlepiej własnymi produktami albo voucherami do sklepu. Mogą dotyczyć one działalności firmy albo bieżących czy nadchodzących wydarzeń. Napisanie komentarza, czy wspomnienia z wplecionym w treść produktem może zostać nagrodzone. Im atrakcyjniejsza oferta, tym więcej chętnych do udziału w konkursach, a tym samym większa ilość obserwujących, co niewątpliwie wpływa na prestiż firmy i jej rozpoznawalność.
Po trzecie: dodawaj gratisy do sprzedawanych produktów
Kiedy już klienci dowiedzą się o istnieniu firmy musisz ich przekonać do siebie jeszcze bardziej, a nic tak dobrze nie działa, jak dodawanie do kupowanych produktów gratisów. W przypadku firm kosmetycznych są to oczywiście próbki kosmetyków do wykorzystania. Z kolei firma zajmująca się sprzedażą suplementów diety może zaoferować np. energetyki. Producent napojów energetycznych może zaoferować Ci własną etykietę, dzięki której otrzymasz spersonalizowany produkt, który zwiększy identyfikację wizualną. Co więcej możesz samodzielnie wybrać smak napoju, zatem wpływasz na wiele zmysłów klientów. Takie rozwiązanie doskonale sprawdzi się także dla firmy cateringowej. Jednak może to być dobry pomysł na promocję również dla przedsiębiorstw całkowicie niezwiązanych z branżą sportową czy gastronomiczną.
Po czwarte: zadbaj o obecność „tu i teraz” w Internecie
Od kilku lat bardzo istotna jest nie tylko obecność w Internecie, ale reagowanie na różnorodne wydarzenia. Słynne jest już udostępnienie memu przez marketing firmy produkującej ciastka Oreo podczas awarii prądu na finale Super Bowl. Brzmiał on parafrazując: brak energii to nie problem, gdyż ciągle możesz sięgnąć po Oreo. W ten sposób real time marketing staje się skuteczny, a przenikanie różnych elementów kultury pozornie ze sobą niezwiązanych, jednak oddziałujących na ludzką wyobraźnie sprawia, że firmy prześcigają się na obecność „tu i teraz” w Internecie. Ważne wydarzenia nie mogą umknąć Twojej uwadze i mogą być sprytnie wykorzystane do promocji na portalu społecznościowym.
Po piąte: daj się poznać na konferencjach branżowych
Nie możemy zapomnieć również o udziale w branżowych konferencjach. Dzięki temu możesz mieć kontakt z innymi wiodącymi firmami w branży i nie pozostawać w tyle w kwestii nowinek czyli tego co za niedługo może stać się wiodącym trendem. Na targach i konferencjach możesz korzystać z możliwości jaką daje VR. Wirtualna rzeczywistość pozwoli w ciekawy sposób pokazać historię firmy czy produktu, a także pozwolić zakosztować wielu wrażeń potencjalny klientom. Wykonanie krótkiego filmu może być oczywiście dość kosztowne, jednak warto sięgać po nowoczesne rozwiązania, które nie są jeszcze używane przez wszystkich.
Jest wiele sposobów na nienachalną reklamę, a my przytaczamy te naszym zdaniem najciekawsze. Ulotki są ważne, jednak ze względu na to, że nie są zbyt ekologicznym rozwiązaniem niedługo mogą przejść do lamusa, dlatego trzeba patrzeć w przyszłość, aby firma była dla klienta atrakcyjna.