Dieta 2000 kcal jadłospis

dieta 200 kalorii

Diety odchudzające cieszą się ogromnym zainteresowaniem osób, które chcą zgubić zbędne kilogramy i lepiej poczuć się w swoim ciele. Warto jednak pamiętać, by w poszukiwaniu diety zachować zdrowy rozsądek i nie wybierać tych propozycji, które oferują szybka utratę dużej liczby kilogramów. Takie ety cud najczęściej kończą się efektem jojo, a także nie dostarczają organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych.

Praktycznie co roku możemy spotkać się z nowymi, modnymi dietami, które rzekomo dają doskonałe, spektakularne efekty. Modne są między innymi dieta białkowa, kopenhaska, grejpfrutowa oraz inne, które oparte są na wielu składnikach raz znacznym ograniczeniu liczby kalorii. Diety typu 1000 kcal są bardzo skuteczne i pozwalają w krótkim czasie zgubić sporo kilogramów, jednak wtedy nasz metabolizm przestawia się na tryb głodu, czyli przyzwyczaja się do zmniejszonej podaży kalorii, ale jednocześnie zaczyna gromadzić wszystkie nadwyżki energetyczne. A to oznacza, ze po zakończeniu diety i powrocie do normalnego jedzenia bardzo szybko odzyskamy utracone kilogramy i to z nawiązką. Jeśli interesuje nas trwały ubytek wagi, warto zrobić to z głową, a dietę rozciągnąć w czasie.

Skuteczna dieta 2000 kcal

Choć dieta 2000 kcal może wydawać się zbyt bogata i obfita energetycznie do zgubienia nadmiaru kilogramów, w rzeczywistości może okazać się bardzo skuteczna. Przede wszystkim zapewnia systematyczny, choć niewielki ubytek wagi, dzięki czemu odchudzanie jest mocno rozciągnięte w czasie i przynosi efekty na dłużej. Dieta 200 kcal to w rzeczywistości sposób odżywania, który należy wprowadzić na stałe. Dzięki temu nie trzeba będzie obawiać się, że po zakończeniu odchudzania nadmiar kilogramów powróci do nas z podwójną mocą. Dieta pozwala utrzymać prawidłową masę ciała u osób z właściwą wagą, natomiast osoby, które mają trochę kilogramów do zrzucenia, mogą na niej sporo schudnąć. Najważniejsze to zachować umiar i zdrowy rozsądek i nie poddawać się zbyt restrykcyjnym zasadom żywieniowym. Są one trudne do utrzymania i prędzej czy później rzucimy się na całą zawartość lodówki.

Racjonalne odżywianie

Dieta 2000 kcal powinna opierać się na podstawowych posiłkach – śniadanie, obiad i kolacja, a także na dwóch przekąskach w ciągu dnia. Należy pamiętać, aby w miarę możliwości spożywać posiłki o regularnych porach, dzięki czemu unikniemy uczucia nadmiernego głodu. Organizm będzie bowiem wiedział, że o regularnych porach otrzyma posiłek, nie będzie więc przestawiał się na tryb magazynowania zapasów, tylko będzie je systematycznie i na bieżąco wykorzystywał do wszystkich czynności życiowych.

Warto wybrać się do dietetyka

Osoby, które chcą wprowadzić do swojej codzienności dietę 2000 kcal i stosować ją przez dłuższy czas jako formę racjonalnego odżywiania, mogą skorzystać z fachowej porady dietetyka. To dobre rozwiązanie, w którym specjalista oceni nasze indywidualne potrzeby żywieniowe i skonstruuje dietę, która będzie dopasowana do naszych potrzeb. W diecie 2000 kcal warto postawić przede wszystkim na zdrowe i pełnowartościowe produkty. Trzeba zadbać o to, by nie zabrakło w niej dobrych źródeł białka, tłuszczu, węglowodanów, a także wszystkich niezbędnych witamin i minerałów, które są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Warto pamiętać, że nie można nadmiernie ograniczać węglowodanów czy tłuszczu, co ma miejsce w wielu popularnych dietach. Wszystkie składniki pokarmowe muszą być właściwie zbilansowane i dopasowane do naszych potrzeb.

Jak układać jadłospis?

Dieta 2000 kcal daje sporo możliwości, jeśli chodzi o smaczny i urozmaicony jadłospis. Nie trzeba bowiem nadmiernie oszczędzać kalorii i rezygnować z wielu składników ze względu na ich zbyt wysoką kaloryczność. Pamiętajmy jednak o kilku zasadach. Przede wszystkim, do codziennego jadłospisu należy wybierać świeże, pełnowartościowe i zdrowe produkty. Wybierajmy pełnoziarniste pieczywo, ciemne ryże i makarony, chude mięso i nabiał. Nie zapominajmy o codziennej porcji owoców i warzy, które są niezbędne w codziennej diecie. W planie odżywiania warto natomiast zrezygnować z produktów nadmiernie przetworzonych, dań gotowych, jedzenia na mieście, w szczególności w fast foodach. W naszej diecie szkodliwy jest nie tylko nadmiar cukru i tłuszczu, ale także soli. Jeśli jest jej zbyt dużo, powoduje ona zaburzenia elektrolitowe, a także zatrzymanie wody w organizmie. Nadmiar soli może więc być winowajcą, jeśli nie widzimy żadnych efektów odchudzania.

Podstawa to dobre planowanie

Aby bez problemu stosować się do diety 2000 kcal warto wyrobić w sobie nowe nawyki, przede wszystkim znaleźć czas na planowanie i przygotowywanie posiłków. Bardzo często z braku czasu sięgamy po gotowe i kaloryczne przekąski, które są zagrożeniem dla naszej szczupłej sylwetki. Dobrym pomysłem jest też planowanie zakupów na cały tydzień. Dzięki temu będziemy mieć planowany długoterminowy plan żywieniowy i nie będziemy musieli codziennie zastanawiać się nad tym, co przygotować sobie do jedzenia. Już po krótkim czasie stosowana zdrowej diety 2000 kcal zauważymy powolny spadek wagi, a także lepszą kondycję i samopoczucie. Wyeliminujemy bowiem z diety wszystkie niezdrowe nawyki, a zadbamy o to, by dostarczać organizmowi wszystkiego, czego potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania.

Dodaj komentarz